مجلۀ فاد (فرهنگِ‌ ادبیاتِ‌ داستانی)

اساطیر جهان #اساطیر_هند #ده_تجلی_وی


#رام_چندر (راما):                       
هفتمین تجلی #ویشنو بر زمین هنگامی رخ داد که ششمین تجلی او هنوز بر زمین بود. هدف هفتمین تجلی ویشنو از میان برداشتن خطرناک ترین و نیرومند ترین اهریمن شهریار #راونا بود.

راونا اهریمنی ده سر از گونه #راکشس بود که بر سرزمین #سیلان فرمان می راند و همانند #هی_رانیا_کشه و #هی_رانیا_کشیپو با اغوای #برهما از آسیب پذیری و کشته شدن به دست خدایان و #گندهروه ها یا اهریمنان ایمن بود. راونا بر اثر این آسیب ناپذیری و حمایت شیوا به آزار خدایان و مردمان پرداخت. خدایان برای رهائی از آزار این اهریمن انجمن کردند و بر آن شدند که یکی از خدایان برای مبارزه با راونا به هیأت انسان درآید. ویشنو این مأموریت را پذیرفت و خدایان و انسان ها و حیوانات همه نیروی خود را به او عاریت دادند.

بر زمین شهریاری به نام #دشرته زندگی می کرد که او را جانشینی نبود و اخیراً به تمنای داشتن پسری که جانشین او باشد اسبی نیرومند و زیبا به پیشگاه خدایان قربانی داده بود. چهار پسر یکی بعد دیگری از زنان دشرته تولد یافت و ویشنو نیز در این چهار پسر تجلی کرد. بزرگترین و نخستین پسر این دودمان رام چندر(رام ) از ملکه #کوشالیا ، که در مراسم قربانی کردن اسب به پیشگاه خدایان شرکت جسته بود، زاده شد و از نیمی از تجلی و سرشت ویشنو برخوردار شد.

#اساطیر_جهان
#اساطیر_هند
#ده_تجلی_ویشنو

#کریشنا:                                 
هشتمین تجلی ویشنو به اسم #کریشنا بود.
ویشنو به شکل کریشنا ظاهر شد تا پادشاه «#کمسه» را شکست دهد.
وی شخصیت‌ برجسته و مهم حماسه‌ی «#مهابهاراتا» است.

وی منهدم کننده، نیرنگ‌باز و دور از اخلاق بود. اما هنگامی که به عنوان ویشنو معرفی شد، انگیزه‌های بی‌رحمی در وجود او، به همراه اصطلاحاتی فراطبیعی و الهی توجیه شدند. شاهان انسانی که به دست وی به قتل رسیدند، در واقع، دیوانی در هیأت مبدل بودند و آنان به قدری زمین را تحت فشار قرار دادند، تا آن که زمین به کریشنا التماس کرد که آنان را از میان ببرد، و به همین صورت بود که کریشنا به عنوان شاهی انسانی تجلی یافت.

‍ اساطیر_جهان
#اساطیر_هند
#ده_تجلی_ویشنو

بودا:                                      
نهمین باری که ویشنو به زمین آمد زمانی بود که در شمال هندوستان ، مردمان حیوانات را از بین می بردند و نسل حیوانات در حال انقراض بود . این بار ویشنو به نام « #بودا » به زمین آمد و درس هایی به انسانها ارائه نمود که از آن روز به نام بودیسم شناخته می شود .

بر اساس آئین هندو ، بودا نهمین تجلی ویشنو بوده و برای همین هندوها به بودا احترام خاص می گذارند . هرچند برعکس بودایی ها ( #بودیسم ) به هندوها احترام شایسته نمی گذارند و این اعتقاد هندو که بودا نهمین تجلی ویشنو باشد را قبول ندارند .

#نعیمه_زنگنه
@zangenehN

مجلهٔ تلگرامی #فرهنگ‌ادبیات‌داستانی👇

@Dastanikhu




برچسب ها:بودا، بودیسم، هندوها، ویشنو، کریشنا، مهابهاراتا، کمسه، اساطیر هند، اساطیر یونان، اساطیر جهان، دشرته، شهریا، اهریمن، برهما، اغوا، هی رانیا کشه، سیلان، راکشس، گندهروه، راونا،
امتیاز : :: نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5
تعداد بازدید مطلب : 261

[ سه شنبه 06 شهریور 1397 ] [ 23:50 ] [ ] [ نظرات (0) ]
عناصر داستان ، مکتب‌های ادبی جهان ، نقد داستان